MTM M, F, V, S-Cantronic
Mi a Cantronic?
MTM Cantronic a neve az új termékcsaládnak, ami széleskörű gépjármű optimalizálásokat és módosításokat tesz lehetővé. Ami közös minden modulban az a kapcsolódási mód, amit a gépjárművek CANbus -ának hívnak.
A CANbus (Controller Area Network) egy soros hálózati protokoll, amit vezérlőegységek hálózatba való rendezéséhez fejlesztettek ki. Egy modern gépjárműnek akár 50 ilyen vezérlőegysége is lehet, amik közül az ECU (motorvezérlő egység) a legnagyobb. A többit váltóvezérlésre és más részegységek vezérlésére, mint például a belülről állítható külső tükrök, légzsákok, tempomat és az audio renszer. A kommunikáció ezen, vezérlő és szenzor egységek között elengedhetetlen ez biztosítja a koordinációját minden részegységnek. Ez az információcserét használja a mi Cantronic egységünk, hogy hozzáférjen a szükséges adatokhoz.
Mire alkalmas a Cantronic?
Az MTM Cantronic-ot különböző alkalmazásokhoz lehet adaptálni. Amikor a Cantronic-nak hozzáférése van megfeleő adatokhoz, akkor minden szituációban pontosan tudja módosítani a gépjármű gyári beállításait. Mostanáig két típusa létezik, az M-Cantronic a motorvezérlő elektronika módosításhoz és a F-Cantronic a futómű elektronika optimalizáláshoz. További alkalmazásuk fejlesztés alatt ál, mint például az eletronikus vésebesség leszabályozás és a kipufogórendszer fojtószelep vezérlése.
Cantronic modulok további előnyei:
- Könnyen és gyorsan beépíthető és eltávolítható
- A gyári állapot nyom nélkül visszaállítható
- TÜV és EMC megfelelőségi tanusítvánnyal
- Átszerelhető, autó csere esetén, így költséget takaríthat meg (nézze meg a „Mi történik, ha autót cserélek?”)
- Biztonsággal használható részecskeszűrős gépjárművekhez
- Kisebb fogyasztás hasonló vezetési szokásnál
Hogyan működik a Cantronic?
Alkalmazási területnek megfelelően a Cantronic különböző adatokat kap a CANbus-on keresztül, átszámolja a bemeneti változókat és visszatáplálja a hálózatba.
M-Cantronic
Működési elv a diesel és benzines motoroknál:
A megfelelő finombeállítás eléréséhez a fordulatszámjelet lekérdezzük a CANbus-on keresztül és azt felhasználjuk a motor paramétereinek jelleggörbéje átszámításához. A fordulatszámot és a terhelést figyelembe véve, új értékek meghatározhatóak és alkalmazhatóak, az új üzemanyag és töltőnyomáshoz.
Ezzel szemben a legtöbb jelenleg rendelkezésre álló eszköz, egyszerűen csak hozzá ad bizonyos százalékot minden töltőnyomás értékhez. Mindazonáltal, ugyanaz a töltőnyomás két fordulatszámnál is jelentkezhet. Itt egy példa:
1,3 bar töltőnyomás jelentkezik 1700 és 4500-as fordulatszámnál. 1700-nál ez tökéletesen lehetséges ha a töltőnyomást 10%-al megemeljük. 4500-nál, ilyen nagy töltőnyomás emelés, magas fordulatszám mellet, szükségtelenül erölteti a motort. Ebben az esetben 5%-s emelés jobb választás lenne. Ugyanez vonatkozik a üzemanyagnyomásra is.
Következésképpen, tuning készletek , amelyek fordulatszámra tekintet nélkül adnak 10%-os üzemanyag / töltőnyomás többletet, azok végül is károsítják a motort, vagy ha csak 5%-ot adnak hozzá, akkor a teljesítmény potenciál lesz kisebb, különösen az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban.
Az M-Cantronic ideális megoldást kínál. A fordulatszám érzékelés előnyével érezhetően harmonikusabb a teljesítmény görbéje és jobb a teljesítmény a középső fordulatszám tartományokban. Ezek a komplex módosítások, kombinálva a többi előnyével teszi az M-Cantronic-ot a hagyományos chiptuning-al szemben sokkal jobb választássá.
F-Cantronic
A hasmagasság átszámításának alapja a sebességjel. Ez határozza meg, mennyire süllyeszthető le az kocsi hasmagassága. Az F-Cantronic megkapja a sebességjelet a CANbus-tól és módosítja azt. Célunk az esztétikus megjelenés szempontjából az alacsony futómú beállítás és a gyári utazási kényelem egyszerre. A lenti függvényben az Audi A6-os példáját találja.
Összehasonlításképpen a gyári szinthez képest a F-Cantronic 35mm-rel csökkenti a hasmagasságot 120 km/h sebességig! A Cantronic modul e sebesség fölött, „Drive” módban, visszaemeli a gyári autópálya szintre (-15mm), hogy a utazási komfort megmaradjon.
A Cantronic modul kapcsolójának három állása van. Az off pozícióban a modul ki van kapcsolva. A második állásban (OPT) a maximális lehetséges leültetésnek a felét generálja, de opcionálisan beprogramozható kívánság szerint. Az on pozícióban a Cantronic egység a lehető legalacsonyabb beállítást tartja, mindamellett fenntartja a rugózás kényelmet és a kellemes vezethetőségi karakterisztikát.
Ugyanakkor nem akarjuk megemlítés nélkül hagyni, hogy a mi modulunkat kényelmesen be és ki lehet kapcsolni anélkül, hogy elhagynánk a vezetőülést. A F-Cantronic csak akkor aktiválódik ha az autó, sport vagy dinamikus módban van. Ha ideiglenesen fel akarja emelni a karosszériát (pl. járdaszegélyre felálláskor) akkor egyszerűen meg kell változtatnia az autója beállítását automatikus vagy normál módra ahhoz hogy kikapcsolja a F-Cantronic-ot. Ennek megfelelően visszakapcsolás után újra működni fog.
Mivel a szoftverünkben több lehetőség rejlik, képesek vagyunk figyelembe venni és testre szabni, az Ön személyes igényeihez igazítani az F-cantronic modult. Erre példa a megnövelt hasmagasság, rossz vagy földutakhoz, vontatás közbeni jobb kezelhetőségnek és a könnyebb be és kiszálláshoz. Kérjük ne habozzon, lépjen kapcsolatba velünk speciális igényeivel.
MTM Cantronic beszerelése
Mi történik ha lecserélem az autómat?
Ha gyakran lecseréli autóját, a Cantronic-ot magával is viheti.
Ha azonos típusra cseréli (azonos motorral), csak a Cantronic szoftverét kell frissíteni. Ehhez el kell küldenie a modult, az új alvázszámmal együtt, egyenesen az MTM-nek vagy a Bauerracing-nek. A modul szoftverének frissítése után, visszaküldésre kerül Önhöz. Ezután beszerelheti és használhatja Cantronic-ját az új autójában.
Ha új vagy ugyanolyan, de más motorral ellátott modellre vált, csak azt kell tennie, hogy weboldalunkon megnézi, ajánlatunkban szerepel-e Cantronic ahhoz az autóhoz. Ha szerepel, megrendelheti a szoftverfrissítést és a kábelköteggel együtt. A Cantronic „ereje”, beszerelés után azonnal rendelkezésre áll.
Ez a moduláris rendszer újra meg újra lehetővé teszi, megfelelő kábelköteggel, a Cantronic modulok beszerelését. Az ismételt használat költségét csak szoftverfrissítés és a kábelköteg emeli.
Ez a felállás nem érvényes ha benzinesről dieselre vált vagy fordítva (lásd „Hogyan működik a Cantronic?” hiszen mindkét motortípus más hardvert igényel.
MTM Cantronic 24 órás-verseny a Nürburgring-en
M-Cantronic a részecskeszűrökkel kapcsolatban:
Napjainkban széleskörűen alkalmaznak részecskeszőröket a diesel motoroknál, ezért ezt már M-Cantronic kifejlesztésénél figyelembe vettük, ezért nem jelent gondot a részecskeszűrő és az M-Cantronic együttes alkalmazása. A TÜV jóváhagyási folyamat során minden gépjárműven emissziós vizsgálatot végeztek és igazolták, hogy azok a határértékeken belül maradnak. Ezeket több hosszú távú és tartóssági teszten végezték.
Ráadásul az M-Cantronic úgy lett megtervezve, hogy a kipufogógáz szenzorokat ne befolyásolja. Az állandó kipufogógáz hőmérséklet és ellennyomás felügyelete egy különálló folyamat és a részecskeszűrő regenerációs ciklusok végrehajtása teljesen változtatás mentesen megy végbe úgy mint a gyári beállításnál.
Kapcsolat
Bauer Attila
Bauerracing
4B Kft.
2040 Budaörs, Fényes u. 5.
tel: +36 20 555 4096
e-mail: info@mtm-online.hu